luni, 14 noiembrie 2022

ŞTIU EU DACă ACESTA VA FI ÎNCEPUTUL UNUI ROMAN

 

Să relatezi o întâmplare imaginată, acumulând prin scris tensiunile dintre personaje, atunci când se înfiripă aproape din nimic, legăturile periculoase, sentimentele contrarii, nu este atât de simplu.

Ne întorceam dintr-un bar. O pescuisem dintr-o aventură pe care am văzut-o rău de la început. Nu pentru că l-ar fi înşelat pe bărbată-său, avea ceva argumente şi motivele ei să o facă, dar alegerea pentru care optase nu justifica cu nimic paşii greşiţi.

Nu era deloc un prinţ care să merite riscul, să uiţi de tine şi să te arunci cu ochii închişi în vâltoare. Ba dimpotrivă, bădărănismul din el îl purta la vedere cu oarecare mândrie, iar când deschidea gura, roteai privirea împrejur, dorindu-ţi de ruşine să te ascunzi sub masă şi să te fereşti din calea vaşnicului erou al discriminării doctrinei corecte de limbaj. Nu era posibil(!), şi, eliberai cumva un râs forţat, foarte tare, ca să-i acoperi vorbele balaoacheşe.

Se certaseră. Când am intrat, i-am auzit individului ultimul cuvânt aruncat peste masă „curvo”şi a plecat fără să-şi plătească măcar consumaţia.  M-am aşezat lângă ea, avea lacrimi în ochi, am chemat ospătarul şi am plătit nota.

Am luat-o pe după umeri şi am ieşit afară să luăm un taxi. Am coborât amândoi în faţa blocului meu şi am urcat scările. Ea a scos mai repede cheile decât mine, le păstrase la îndemână. I le dădusem în aceeaşi zi spre ora prânzului. Voia să se întâlnească cu el la mine acasă, feriţi de priviri indiscrete. Ar fi fost mai bine! Oare ar fi fost mai bine?...

A trebuit să-şi folosească toate armele de asalt spre a mă convinge. Mai greu de înfrânt gelozia!... Ţineam la ea mai mult decât mi-ar fi permis o prietenie normală, şi, pe deasupra era între noi şi un grad de rudenie prin alianţă, căruia eu nu-i acceptam graniţele. O primeam noaptea în visul meu câteodată. Mai ales atunci când mă vizitase peste zi şi umbra parfumului ei adusese pe nesimţite, înserarea. Dacă aş fi cunoscut-o pe ea înainte să–mi cunosc soţia, ar mai fi fost iubirea un păcat? Ştia asta şi prin comportament mă provoca uneori ca şi cum îmi încerca rezistenţa. Mă testa ca şi cum i-ar fi plăcut să ştie dacă sunt în stare să încalc limitele permise. Sunt un tip defensiv, îmi place să iau dor ce mi se oferă.

A trebuit să presteze îndelung. Ştia că o iubesc, şmechera! M-a luat în braţe, ne-am întis pe spate de-a latul canapelei, nu eram atât de apropiaţi pentru întâia oară! Au mai fost ocazii când uitam de noi, mai ales eu! Nu mi-a dat peste mâini când i-am mângâiat sânii prin deschizătura rochiei şi picioarele până sus dincolo de coapse. Doar buzele, simţea că acolo începe păcatul, înclinând capul, nu m-a lăsat să le ating.

Apoi m-a împins, nu brusc, de parcă nici ea n-ar fi vrut să se desprindă, amintindu-şi că e în post şi dimineaţă a fost la biserică. Doar ştii că  nu se poate(!) şi cu atât mai puţin aş face asta din interes. I-am dat până la urmă cheia, cu mustrări de conştiinţă pentru că mă înmuiasem într-atât.

Am rătăcit prin oraş toată ziua până ce am intrat în barul acela să beau  un pahar de votcă. Nu l-am mai băut! Mai aveam un rest de votcă într-o sticlă din frigider, acasă. Un pahar şi încă unul, până ce am uitat de noi cine suntem...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu