marți, 15 octombrie 2019

Fotografii mişcate. Daniel Vorona




Teorema lui Holahan



Charles Holahan, profesor de psihologie la Universitatea Texas din Austin.

E de reținut acest nume și nu m-aș mira să-i fie ridicată o statuie în Piața Căţelu, lângă Fabrica de oxigen și să i se închine poeme nesfârșite de către poeții blestemați. Studiul său științific realizat pe indivizi cu vârsta cuprinsă între 55 și 65 de ani, a revoluționat toate teoriile care învederau că alcoolul se însoțește la om cu decesul prematur. 

Umpleți paharele și să bem pentru cinstirea și gloria lui Charles Holahan! S-a mai dărâmat un mit!... Studiu realizat pe o durată de 20 de ani a stabilit, fără putință de tăgadă, că rata mortalității a fost semnificativ mai mare la cei care n-au consumat deloc alcool. Degeaba inșii ponderați au băut doar apă cu lămâie, căci au mierlit-o și întâi, și mai mulți.

Descoperirea poate fi mană cerească pentru oameni culți. Să dăm şi cifrele seci ale “studiului”. Bilanțul focus grupului celor 1824 de voluntari cobai ce s-au lăsat măsuraţi.

Au rămas, vai, reci, grăbindu-se către locul de veci: 41% dintre băutori și 69% dintre abstinenți.

Hai poeți, aspiranţi de succes la nemurire, de mâine să fim prezenţi mai des cu Daniel Vorona la Boema 33 să postulăm  teorema!

(Știre preluată de Mediafax de la BUSINESS INSIDER)



am văzut moartea cu ochii

               lui Daniel Vorona




o negresă tânără
se înflăcăra
obraznic în aer
lepădându-se de hanţe
dansa  din buric


şişul meu
cu tăişul în jos 
se trezise
în prăsele de os…
ardeam la foc mic


l-am răsucit de teamă
morţii sub piele…
cu zăpadă am şters
sângele pe lamă
şi-am fugit


ea ţinându-se de stele
mă striga
duios
poete
cu ce ţi-am greşit

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu