miercuri, 16 octombrie 2019

Rebeca si Gusterele


https://scontent.fotp3-3.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/12079987_1062977520388839_1433636651857406882_o.jpg?_nc_cat=103&_nc_oc=AQnzdUdoAcu__WLJ3av-L3lH65Qg71eNvcWCup1fWRCqxknNaRfRfNFTz1SHAYv1wSGIf-NeuIhQY4V-Sjggc-aw&_nc_ht=scontent.fotp3-3.fna&oh=22fbabc2c62f04eabafab6c7c0bd42c8&oe=5E34C33B
 16 decembrie 2015. 4 ani. La Librarie Mon Cher. Lansare Guşterele


Sunt deja patru ani de când i-am dat nume de cod, Guşterele, şi mi-am luat mâna de pe el. Am deschis uşa zicându-i într-un fel „ridică-te şi umblă(!)”, dându-i drumul în lume, din pod. L-am crescut cum am simțit eu şi am crezut de cuviinţă, până ce m-am convins că-şi duce singur la gură zeama din lingură, e o fiinţă suficient de bine dotată, curată la trup și în spirit, și pregătită să-şi ia hamul şi praştia .

Mie mi se pare de un soi special, nobil şi modern în respectul tradiției, dar mai ales original. Nici lup, nici miel, doar că trebuie recunoscut la OSIM ca animal de paradă, că la scriitori la Uniunea de cult, pare să se închidă prăvălia, dacă și “amantul colivăresei” Radu Aldulescu şi-a găsit pălăria gravidă evacuată în stradă sub bradu împodobit cu zăpadă.(E drept, s-a întâmplat mai demult!...)

Din păcate e o vreme apatică, pe fond de criză și schimbare climatică. Suferinţa mea tipică de scriitor tipicar, e că nu se multiplică la tipar suficiente ouă de guştere, cât ar fi necesar, să împuieze!... Și alea care sunt, n-are cine să le încondeieze…

Nu ştiu cum s-o fi numind şi cât ţine tinereţea la guşteri!? Ce ştiu sigur e că marea guşteriadă încă n-a început şi mă cuprinde tristeţea!... Va trăi periculos Guşterele meu, notorietatea e jos şi nu mă surprinde, n-are cum să crească(!) între oameni ciudați care n-au timp să citească.

L-am învăţat să nu întindă mâna la capul podului să cerșească şi nici să iasă cu vreun critic la masă în vreo cârciumă dubioasă, să achite el nota cu cardul. Plăteşte criticul, dacă vrea să vadă leopardul…

La fel când intră în sediul unei reviste literare să nu se închine figurilor obosite şi triste ce par cuminţi în mediul lor de consacrare, că nu e nici Meca dar nici Las Fierbinţi şi redactorii nu sunt sfinţi să faci sluj, nici la Bucureşti, nici la Cluj!

Tu s-o cauţi pe Rebeca, fata romanțioasă cu buzele neatinse de ruj şi să-i oferi o cafea Jakobs alintaroma, doar atât! Să nu sari între sânii ei ca fantoma, s-au s-o muşti de gât, că dă al dracului de urât!

Ştiu eu dacă voi fi ascultat? În prezența ei, poate să devină turbat!

Am semnale că Gușterele nu se lasă din mână la citit. Se oferă cineva vreun editor să-mi împlinească visul, să mai scoatem o ediţie, ediţia III-a eu sunt pregătit cu manuscrisul, că de-asta v-am provocat…




















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu