miercuri, 25 august 2021

XIV, O antologie de autor. Ion Toma Ionescu


85. cuvintele

 

nu eu sunt

cel care a împărtăşit

această taină

căci însuşi el

întâi a rostit

apoi şi-a dezlegat

pasările gândului

să prindă înţelesul

vorbelor sale

pe care

le-a adeverit

binecuvântându-le

 

cuvintele sunt fiinţe


86. credinţă

 

s-a ridicat umbra

de la picioarele mele

ca o flacără vie

înconjurându-mă

şi mi-am zis

se poate să fii

o singură dată

şi să arzi

de mai multe ori


87. îndreptar pătimaş

 

nu-mi îngăduiam

să mai privesc miezul încins

al astrului zilei

mă încălzeam la palida lună

pipăind

coapsele lucind reci

ale negresei

 

mă credeam tânăr

și m-am trezit

într-o bună zi

fără vârstă

 

88. zidul

 

tălpile merg

pe calea pustiului

secunde risipite

în marile dune

 

de n-ar fi înţeleptele cămile

să rumege zilele

în tăişul nopţilor

în ce chip

am pătrunde hăţişul

de ierburi uscate

al viului…

 

şi deodată un zid de apă

cu gândul

în tălpile picioarelor

socoteşti că e bine

să spargi zidul

cu braţele

 

priveşti în ochii

cămilei şi citeşti

suflă aerul

în piei cusute

de oaie

ca să treci apa

 

89. de cealaltă parte

 

în partea de cealaltă parte

decupam cu un foarfece

fereastră din fereastra

cărţii albastre

 

credeam că pot face asta

pe principiul vaselor comunicante

doar că mă afundam

în labirintul unui tunel

şarpe de tablă

inel din inel

filă cu filă

prin care se strecurau

literele

de clorofilă

ca nişte frunze de apă

 

scrutam prin lentilă

într-o groapă adâncă

punctul focal

şi vedeam în reticul

prin reţeaua de fire

braţe de foarfeci

retezând

ombilicul

subţire

 

90. am văzut moartea cu ochii

 

o negresă tânără

se înflăcăra

obraznic

scuturându-se de hanţe

dansa  din buric

 

şişul meu

cu tăişul în jos 

încolţise

în prăsele de os

ardeam la foc mic

 

l-am răsucit de teamă

morţii sub piele…

cu zăpadă am şters

sângele pe lamă

şi-am fugit

 

ea ţinându-se

de stele mă striga

duios

poete cu ce

ţi-am greşit

 

91. viaţa o pisică sălbatică

               elenei katamira

 

nu e decât

un ghem

de lână

care

se desfăşoară

rostogolindu-se

în ghearele

unei pisici

jucăuşe

 

numai tu vezi

obstinat până

dincolo

de departe

că cea ghemuită

e o zână

cu degete lungi

şi manichiură

îngrijită nu

blânda/cruda

moarte…

 

şi ajungi

să te luminezi

te îndoi

de mamă

de copil

şi de ploi

te cobori de

umeri

 

şi mă tem

nu mai crezi

că lâna-i de aur

în ghem …

firul se rupe

şi nu rămâne

nimic

din tezaur

 

…degeaba numeri

din doi în doi

înapoi

 

92. volbură de nisip

 

dau frâu liber

dorinţei

şi (în)calc aerul

pe care l-ai scris

cu volbură

în nisipul fiinţei

mele

pe plaja sulina

într-o

scorbură a nopţii

în cuibarul

de stele

unde

liniile paralele

s-au întâlnit

 

93. poem alb

 

de atâta alb răzvrătit

mă dor ochii

privesc fix şi aştept

să-i ţâşnească

miresei prin rochii

uraniu îmbogăţit

 

la un capăt al ceţii

privesc fix şi aştept

un concept încolţit

din fum de ţigară

viscolit în cafeaua

amară a dimineţii

 

privesc fix şi aştept

(ca)trenul încărcat

cu metafore

ieşit de pe şine

între coline veline

înzăpezit

 

privesc fix

… nu mai vine

 

94. prinzătorul de vise

               lui adrian suciu

 

probabil am rămas indieni

într-o americă nedescoperită

cu porţi la ceruri deschise

alergând în cerc

şi prinzând fluturi

în prinzătorul de vise

 

probabil că suntem morţi

legănaţi într-o casă de apă

fuioare de fum într-o plasă

de cânepă împletită

şi nici pânza topită de in 

nu mai vrea să ne-ncapă

 

probabil doar dansul cuvintelor

clopot mut va rămâne în aer

stăpânul pierdut

…tropot de cai

înhămaţi în destin

la bătrânul tramvai

 

95. joc cu unicorn

              lui ioan romeo roşiianu

 

dintr-un corn

de unicorn

torn

stropi de

lavă

direct în mortar

 

ca şi cum

într-un glosar

vechi

aş semăna

seminţe

să răsară

în urechi

tufe tinere

de agavă

 

…edificiu precar

fără grinzi

de susţinere

enclavă

din oglinzi

translucide

solare

 

palate

inconsistente

de siliciu topit

şi sare

 

corăbii

rătăcind

prin deşertul

de jar

cu sigla 

păsării ceţii

la avatar

 

casă de inorog

nesupus…

 

şi mă rog

celui de sus

să ajung

să pun ţigla

şi să dau

pereţii

cu var

 

înainte ca

animalul

de zăpadă

din mine

să se dea

răpus…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu