marți, 10 august 2021

II. O antologie de autor. Ion Toma Ionescu

 

10. cosașii

 

ei nu lasǎ viaţa în agonie

o reteazǎ dintr-o datǎ

bat gura coasei temeinic

o mângâie ca pe prunci  în somn

şi numai când sunt siguri

cǎ sângele

nu va curge sub tǎieturǎ

mǎsoarǎ câmpul

pendulând coasa…

cuminecătură

închinată

din trup

 

11. de-a baba-oarba

 

sângerez de un ochi

nu ştiu care

cel cu noroi

cel cu soare

cel înţelept

cel nătâng

fratele siamez

al ochiului stâng

ochiul meu

de sărbătoare

cu care plâng…

 

tu ţi-a trecut

numai chipul

cingătoare

văzului meu

erai

nisipul

jumătăţii

mele

de zeu

 

12.silenţioasele elicoptere

 

silenţioasele elicoptere

ale iernii

aterizând

la punct fix…

 

caldarâmul cerului

înghiţind

paşii ce trec

spre vecernii

 

și controlorul de trafic

înebunind

ecranele radar

cu muzica rock…

 

îngerii petrec

împărţind

întuneric

în ţara de foc

 

13. soldatul

 

l-am vǎzut

într-o dimineaţǎ

un soldat

cu pas rar

trecând peste câmp

mǎsurând brazdele

cu talpa bocancului

încredinţat

dupǎ atâţia ani de rǎzboi

cǎ talpa bocancului

este singura

unitate de mǎsurǎ

valabilǎ

 

14. troiţǎ de aer

 

mi-a rǎmas

o troiţǎ de aer

rod carii

lemnul

mineral

 

și-un val se sparge

într-un vaier

și piatra

scade

ancestral

 

rod carii

lemnul

mineral

 

mi-a rǎmas

o troiţǎ de aer

și costumul de zale

al cavalerului

pe cal

 

15. strigǎtul

 

acest strigǎt de asfalt încins

sub ninsoare

l-au gǎsit soldaţii

scormonind

cu baionetele lor…

 

duios unul

și-a scos mantaua

acoperind lǎtratul

mitralierei

cu trupu-i trandafiriu

 

e bine și cald

sub manta

troznește iarba

și se subţiază

ceara cuvintelor

(Glonţ de argint)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu