luni, 15 martie 2021

Răsfoind Fotografii mişcate

 

Aplecat asupra sinelui trecător, George Mihalcea reuşea în paginile unei cărţi de tristihuri abia lansate(martie 2019), cu nici un an înaintea urcării sale pe cruce, să împartă pâinea şi vinul prietenilor prezenţi, asigurându-se că trupul de fum al Liturghiilor sale oranj, va rămâne înainte mergător, după sine.

Cu o aroganţă rebelă afişată, inspirat din rigoarea şi concentrarea spiritului nipon, de care a fost obsedat cum recunoştea, încă din adolescenţă, într-o construcţie arhitecturală mai puţin rece şi detaşată decât cea de la Soare Răsare (sacrificiul Anei a lăsat urme în noi), a reuşit să înalţe pe trei turle de biserică o samă de liturghii care credea el că-i asigură, împăcarea cu Dumnezeu şi cu lumea.

Să redescoperim câteva icoane pictate cu mână sigură de artist

 

*

vaier de viscol

un lup gonit din haită

către cer urlând

*

biserici pustii

singuri in clopotniţe

puii de berze

*

nopţi fără capăt

definitivă arsură

în sângele meu

*

noian de treceri

pe ţărmul cel mai ascuns

priviri rătăcind

*

departele cer

tăiat de privirea ei

ca somnul de vis

*

Fotografii

Ion Calotă

si

Irina Lazar








 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu