miercuri, 29 decembrie 2021

Bilanţ 2021



E ora bilanţului, 2021 e în picaj, prilej să aleg şi să păstrez în bagaj cele mai bune postări de pe blogul meu, Pasărea ceţii, de anul trecut. E greu de făcut o alegere, am ales şi eu cum m-am priceput. Desigur că voi fi subiectiv, tocmai de aceea am un motiv să adaug la sfârşit alte câteva linkuri de citit.

Ianuarie 2021

Hai să ne vaccinăm!


M-a întrebat nepotul meu Tomiţă,
cu o figură discretă
potrivind o piuliţă
la trotinetă…
De fel e un rebel,
mereu pe contrasens,
n-are stare să-şi alegă un liceu,
şcoala online îi pare un nonsens
şi cred că are-n cap
o evadare din traseu…

Tataie, între noi bărbaţii,
ăştia izolaţii în plin sezon
de pandemie,
te-ntreb, cum şi-au făcut bogaţii
primul milion, se ştie?
Au luat din cărţi potul cel mare?
Sau de la vreo ruletă
oarecare?…

Omule, nu pune botul!
La o nevoie
n-ai voie, când te-ntreabă nepotul!
Nu te uita în părţi
ca curca-n hărţi !…
Şi să mă dau rotund,
mă pune dracu şi-i răspund:

Unii l-au câştigat cu sudoarea frunţii.
Alţii au descoperit comori,
cutreierând munţii.
Sensibilii au vândut flori,
teribilii au împuşcat ciori…
Cei mai mulţi, de viţă nobilă,
au cultivat slăbiciuni
la unchi şi mătuși…
Bişniţarii au expediat mobilă
la ruşi…
 
Infractorii au lucrat în găşti
şi-au pus măşti şi mănuşi
chirurgicale
şi cu minţile lor erudite,
antrenate în mahalale,
au mizat pe bănci
şi-au încasat
credite înnădite...

Şi tot alţii, ăia mai înalţii,
au beneficiat de franciză
la ţigănci
şi s-au însurat
dansând pe mahmudele
o repriză de manele.

Iar tropicalii,
ăia mai şacalii
din tribuna oficială
de la Steaua,
au muls miaua
lui Gigi Becali!…

E ciudat că nici unul n-a furat
primul milion de dolari, de la stat!

Abia după ce îl ai
pe acesta la teșcherea,
poţi avea aspiraţii
la licitaţii, sau altceva…

După cum vezi, dragă nepoate,
şcoala vieţii e mai presus de toate!
N-ai carte ai parte!...
Sau cam aşa ceva!

Notă: În definitiv nepotul meu Toma a ales liceul sportiv...  

https://pasareacetii.blogspot.com/2021/01/59-copacul-care-si-pierdut-padure.html






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu